24/9/10

La FaPaC reclama diàleg per recuperar les colònies

Taula de negociació urgent

La FaPaC ha demanat un esforç negociador urgent a totes dues parts en conflicte: el Departament d'Educació, que n'hauria de prendre la iniciativa, i el col·lectiu de mestres. En un comunicat emès el dia 22, la federació fa les següents consideracions:

  • mostra preocupació pel clima de tensió creixent que està envoltant les relacions entre mestres i Educació
  • lamenta que no hagin estat capaços d'arribar a un acord que desbloquegi la situació
  • i fa una crida a intentar un esforç compartit per fer prevaldre els interessos generals per sobre dels sectorials

La FaPaC defensa que les famílies no es quedin al marge en aquest conflicte i prenguin part activa en defensa de la qualitat educativa. Un cop més, lamenta que la figura dels mestres no sigui prou valorada i que la Generalitat no se'ls escolti més i intenti arribar a més acords.

En aquest sentit, nosaltres, l'AMPA de l'escola Salvador Espriu, hem preparat un escrit de queixa que presentarem properament als Serveis Territorials d'Educació. Podeu llegir-lo aquí. Podeu expressar les vostres opinions a través dels comentaris d'aquest bloc, per correu electrònic o al mostrador de l'escola.

I des d'aquí animem a la resta d'ampes a fer el mateix: expressar la nostra enèrgica queixa.

14 comentaris:

Anònim ha dit...

Hem sembla que la carta està molt ben escrita, i crec que reflecteix tant les idees que els i les mestres defensen com les de les famílies. Els/les mestres tenen molta raó en la disminució del soport rebut per part de l'administració, que va en contra de l'educació pública de qualitat, i crec que hem de fer pinya tant mestres com famílies per tal de sol.lucionar-ho.

Anònim ha dit...

Pues yo espero que las maestras reconsideren su decisión y se hagan las colonias y salidas de un dia, ya que los perjudicados si no se hacen serán los niños. Aún están a tiempo de rectificar.

eva ha dit...

Por todos es sabido (y asi nos lo "venden" los maestros) los beneficios que reportan las salidas y colonias. Es lamentable que los educadores se pasen por el forro esa especial educación y castiguen a los niños eliminando estas salidas. Todavia es mas lamentable entender que lo hacen en beneficio propio, pasando por encima del bienestar de los menores. Mediante esta acción lo único que pretenden es que los padres nos movilicemos en apoyo a los maestros. Y este no es el modo.

Anònim ha dit...

Crec que els mestres tenen tot el dret de decidir si fan o no colònies. Em sembla bé com a mida de pressió sobre el Departament d'Ensenyament.
Una altre qüestió és que els nostres fills siguin els grans perjudicats.
Penso que nosaltres com a pares hem de defensar els mestres.

Anònim ha dit...

Y los padres también tienen todo el derecho a opinar y reflexionar sobre este tema. A mi me parece perfecto que los profesores defiendan sus derechos laborales como todos en nuestros trabajos. Pero es que recuerdo que la medida de presión de no hacer ni colonias ni salidas de un dia, a quien perjudica es a los niños. La presión se ha de hacer donde y a quién corresponda pero nunca sobre los niños. Insisto en que aún están a tiempo de rectificar... Porque lo que no entiendo todavía es que si se prescinde de algo es que no es necesario.. Entonces.. si son prescindibles y no obligatorias... ¿Porqué cada año las salidas de un dia (pagadas por los padres), las colonias (pagadas por los padres), formaban parte del dossier que año tras años nos daban a todos los papás? ¿Porqué los niños tenían que asistir y si no lo hacían tenían que justificarlo?. ¿Acaso hemos gastado tiempo y dinero en algo prescincible? ¿Si? ¿No? ¿En qué quedamos? ¿A que es todo absurdo?
Pues espero que rectifiquen, que aún se está a tiempo.

Javier Pablos Perez ha dit...

Ya solicité una explicación a la Directora, que no ha tenido la cortesía de contestarme. La Dirección y profesores indican que está nueva Ley perjudica a la enseñanza ( no lo dudo) y por ende a los alumnos; pero ellos responden perjudicando nuevamente a sus alumnos, privándoles de las salidas, con las enseñanzas que ello comporta. Este doble castigo ¿es propio de educadores?. ¿Porque no nos explican que la realidad es que les han privado de las dos horas que tenían por la tarde libres a cambio de la media hora de 4 días de patio escolar?. ¿Hay que utilizar a los alumnos como coraza de choque para reivindicar los problemas de los profesores con sus horarios?. Si, esto es así, ya que ha habido en años anteriores otros recortes y nunca han intervenido con esta contundencia. Y conste que estoy en desacuero con los recortes que año tras año van teniendo. Mis problemas en el trabajo los resuelvo yo con mis superiores, no pongo a los clientes como coraza/pretexto. No vale.

Anònim ha dit...

Mi niña el año pasado, que cursava P5, hizo sus colonias y cada vez que se acuerda y nos explica cosas se le ilumina la cara (que si el "fullets etc...".. es una lástima que pierdan estos momentos tan enriquecedores para ellos.

Anònim ha dit...

A veure, què ens han reduït dues hores per la tarda a canvi de 4 patis???????? Em sembla que estàs mal informat Javier. Han tret la jornada intensiva però amb aquesta feiem les mateixes hores només que totes seguides. I aquesta mesura no va per una sola cosa sinó per moltes i moltes que com a pares desconeixeu. Torno a dir: si algú té una idea millor per pressionar el departament que la digui, però que no perjudiqui els infants. Espero la pluja d'idees.

Anònim ha dit...

Bé, de fet l'única mesura que han pres els mestres i que ha cridat l'atenció de pares i departament és això de les colònies perquè de totes les vagues que han fet aquests darrers cursos mai s'ha parlat tant. El que se sentia era que feien vaga perquè volien cobrar més i no feiem ni cas del que en realitat estaven reclamant. Potser ara ens els haurem d'escolatr, no?

Oriol Homar ha dit...

En el fons, les mestres (i els mestres, que n'hi ha poquets però n'hi ha) segueixen sent uns ingenus, uns idealistes. Però cada vegada menys, cada cop estan més desil·lusionats i més cremats. Tinguin o no tinguin raó. I, tenint en compte que tenen a les seves mans el nostre futur (el de tots, en general), a mi em sembla molt preocupant. Ni que sigui pensant de manera egoista, els hauríem de cuidar una mica més.
D'altra banda, hi ha un factor molt important que no han posat a sobre la taula de l'opinió pública i en tenen tot el dret: LES COLÒNIES NO ESTAN LEGISLADES. Què passaria en cas d'accident greu? Qui en té la responsabilitat? Hi ha una assegurança? Es considera horari lectiu? Esperem que no hagi de passar cap desgràcia perquè algú se'n recordi que les coses s'han de regular. Però d'això molts pares no en volen saber res. Molts pares i mares només volen saber "¿qué hay de lo mío?" i no escolten. I si escolten, no fan cas. I si fan cas, no volen entendre. I si ho entenen, de seguida ho obliden. I si no ho obliden, passen de tot. Per sort, no tots els pares i mares són així. Alguns som com ells... uns idealistes. Uns ingenus.

Javier Pablos. ha dit...

El 27.9 a las 9,12, parece ser que hay algun maestro/a que contesta a un mensaje, desde el anonimato. Que lástima que la gran mayoría nos amparemos en el anonimato, ¿tanto cuesta indicar quien responde?, tal vez no nos hemos dado cuenta que indicando el nombre, este sale publicado, agámoslo y así todos sabemos quien opina y sobre todo las intenciones. Por cierto, ¿la decisión de suprimir las salidas, se pasó por el Consell Escolar? ¿no? ¿porque? ¿porque se comunicó sólo una semana antes del fin de curso?.
Gracias si alguien responde sin ser anónimo.

Anònim ha dit...

Insisto:
Aún están a tiempo de rectificar. La negativa a realizar las colonias y las salidas de un día no es unánime en todos los colegios, ya que hay muchos colegios en que si se realizarán. No me invento nada, ya que esta noticia se publicó en el periódico. Repito: la presión donde y a quien corresponda, nunca en los niños. Si no rectifican y no las hacen porque son prescindibles……
¿Me puede decir alguien que hemos estado haciendo todos estos años empleando tiempo y dinero en algo que no es necesario… ahora?
¿Qué hemos estado haciendo justificando la no asistencia por el motivo que sea a unas actividades prescindibles?
¿Por qué durante años han realizado una actividad que no era obligatoria realizar?
¿Si eran una actividades no legisladas… …porque se hacían??? No entiendo nada..
Recuerdo que desde el momento en que nuestros hijos inician su escolarización ya nos hablan de salidas y colonias..Los dossieres dan buena muestra de ello.
¿No es todo absurdo? No se si rectificar es de sabios pero de sentido común seguro que si….

Maria Rosa

Anònim ha dit...

Hola, aquí parece que le damos más importancia a que nuestros hijos se vayan un día fuera del colegio, que pasen más de una noche fuera de nuestras casas, eso parece lo importante y no es cierto, lo importante es que nuestros hijos reciban una buena educación, o haber si ahora nos olvidamos de que los niños van al colegio para adquirir una buena educación y no para ir de excursiones.
¿Y qué pasaría si se produjese un accidente?, recuerdo a aquellas personas que "todo lo saben", que las colonias no són obligatorias y que no están reguladas,a quién recaería la responsabilidad si pasara algo con algún niño/a? se lo han preguntado?.pues la responsabilidad reacería en el profesor/a del niño/a.
Qué le parecería a usted (y yo soy una curranta como cualquier otra persona), que su jefe le dijese: tiene usted que venir a trabajar todo el Sábado y todo el domingo cuando su horario es de lunes a viernes, y además le dice que no va a cobrar ni un duro, a que me imagino que todos pensaríamos que ni hablar, yo no trabajo de gratis, pues esto es lo que está sucediendo.
Por otro lado, nos quejamos de que no hay colonias, pero cuánta gente está en el paro, y la crisis ... muchos de nosotros estamos en el paro, pero sin embargo hay DINERO PARA LAS COLONIAS, qué vengüenza me da.

Núria ha dit...

Per suposat que el més important és que els nostres fills/es rebin una educació de qualitat i que a més, si és possible ,es pugui complementar amb qualsevol mena de sortides ja siguin colònies, d'un dia, d'unes hores, del que sigui.
Però lo que no val ara és argumentar" que passaria si hi hagués un accident??? Si s'han fet fins ara, sense estar regulades i no obligòries, segur que més d'una situació "imprevista" habrà passat i no s'han deixat de fer per aixó.
El que vull dir és que com a justificació per no fer-les no serveix. Els altres motius, vàlids per uns, injustos per altres són els que realment compten.
Per cert, jo crec que tothom te dret a mantenir-se en l'anonimat si vol, però també es més cert que és més agradable visualitzar la imatge de les persones amb les que dialogas.
Si total, sempre sóm els mateixos/es; sóm com de la familia (!!!)
Núria (pseudonimo)
Ah i per cert!
A mi si que em fa molta vergonya és que hi hagi molta gent, en el paro o no, que es gasti els diners en coses molt més innecesàries. Per molts de nosaltres, que els nens/es vagin de colònies és un sobresforç econòmic però que ens compensa quan ens expliquen lo bé que s'ho han passat.