21/6/12

Espriuenc núm. 21

Última edició d'aquest curs

L'últim número de L'Espriuenc recull el balanç de la festa i el sopar de fi de curs a més a més del Festival de les activitats extraescolars, d'una banda, i de l'altra la dimissió de la directora de l'escola, que ha estat acompanyada de les renúncies de la cap d'estudis i la secretària, donat que són dos càrrecs proposats per la direcció del centre. Les retallades proposades pel Departament d'Ensenyament i pel Ministeri és una altra qüestió que traspua de fons tots els temes pendents per al curs vinent i que fins i tot ha motivat la proclama d'un manifest per part nostra.

 
Recordeu que us podeu adreçar a nosaltres per resoldre qualsevol dubte o aclariment que us calgui.

9 comentaris:

Javier Pablos. ha dit...

Oriol: Espero rectifiques lo que se publica referente a que la Dirección convocó una reunión para hablar el tema de las colonias y no asistió ningún padre. Tu sabes que no se convocó, dinos cuando y donde está publicada la convocatoria. Si es un error , se rectifica y ya está.
Javier Pablos.

Oriol Homar ha dit...

La convocatòria me l'ha fer arribar la directora via e-mail i jo la vaig re-enviar a l'adreça des de la qual es va fer la petició de convocar una assemblea. Entenc que amb això n'hi havia suficient per a les famílies interessades; pensava que vosaltres mateixos compartíeu la informació.

Les convocatòries de Consell Escolar no es publiquen. Les reunions de principi de curs amb les famílies, tampoc. No crec que aquest tema sigui tan especial com per haver de publicar-ho. On? Al bloc? Al taulell d'anuncis? Em disculpo si esperàveu més difusió. Tenim moltíssimes coses a fer a final de curs.

Hem fet de mediadors. Hem defensat la necessitat d'una reunió oberta a totes les famílies en el Consell Escolar. Ens hem queixat. Crec que no podem fer gaire cosa més.

Javier Pablos. ha dit...

Oriol:
Nada, si como Presidente del Ampa no sabes como se convoca a los padres .... ¡¡no hay mas que decir!!.
No sabía yo que los padres podíamos ir al Consell Escolar, ¿pero que dices?. ¿Cuando se ha convocado a los padres por el blog o por el tablero de anuncios?, si quieres te lo explico : siempre se ha hecho mediante circular en la cartera de los alumnos/as y ESTA VEZ NO SE HA HECHO. Todo lo demás es vender humo.
Dices que no es especial el tema de las colonias de nuestros hijos , bueno ..... pues apúntate otro premio.
Que cada uno con su conciencia siga viviendo como pueda.

eva escuredo ha dit...

Desde el Ampa no dudo en que se habrá luchado en conseguir esa convocatoria que solicitábamos para que todo aquel que quisiera asistir pudiera hacerlo, porque esta claro que a todos nos interesa el tema de las colonias ya que en un momento u otro nos tocará de forma personal, pero es evidente que tal convocatoria no se produjo nunca. No conozco ni a un solo padre que le haya llegado el correspondiente papelito anunciándola. Por ello no entiendo la redacción de esos dos últimos párrafos del articulo aparecido en "L´Espriuenc" que nos posiciona a los padres en tan mal lugar. No hubo asistencia porque no hubo convocatoria previa. Asi de simple.

Eva Escuredo

Oriol Homar ha dit...

Javiery Eva,

Como presidente del AMPA sé perfectamente cómo se convoca a los padres. Sé cómo convocamos la Asamblea general de socios cada año y cómo convocamos las asambleas extraordinarias. O reuniones de comisiones de trabajo para preparar diferentes actividades del AMPA. Es lo único que convocamos.

Si a lo que tú te refieres es a hacer un comunicado, una circular, un papelito para todas las familias, en este caso creo que no había lugar. Entendimos que por el hecho de ser 6 familias los que pedíais explicaciones, vosotros mismos os podíais transmitir la convocatoria de la dirección del colegio para reuniros el viernes 8 de junio.

Desde el principio os dijimos que lo que vosotros argumentais en la carta, que a continuación reproduzco, no es cierto desde nuestro punto de vista. Las colonias es una actividad potestativa de cada centro. Punto. Si no quieren organizarlas, nada ni nadie les obliga a hacerlo.

Lo que dijeron hace dos años es que la jornada intensiva se podía conceder como compensación a las horas de más que hacen a lo largo del curso. Y si quereis comprobar eso, el número de horas que hacen o no hacen a lo largo del curso, podeis ir a Inspección.

Hace dos años dijeron que hacían las colonias por amor al arte, sin regulación, sin compensación de horas, y que además no les permitían hacer jornada intensiva en el mes de junio para compensar las salidas y, por tanto, se plantaban. Todas las fuentes consultadas, como sabes es el deber de un periodista, coinciden en este punto.

Ésta es vuestra carta:

"Durant el curs escolar 2010-2011, responent a una reivindicació del claustre de professors, es van eliminar les colònies. L’explicació que ens van donar en aquells moments era que els mestres feien les colònies a canvi d’una contraprestació en hores durant el mes de juny, els dies en què es feia jornada intensiva.

"El curs passat, degut al canvi de govern, la jornada reduïda es va tornar a implantar deixant a criteri de cada centre la decisió de canviar els plans o no. Les famílies vàrem agrair que el claustre de mestres actués amb total coherència en no fer jornada intensiva el mes de juny, tenint en compte que no s’havien realitzat les colònies ni excursions d’un dia.

"La nostra sorpresa ha estat aquest curs 2011-2012 en què sí que es farà jornada intensiva, però en el qual, tot i haver tingut sortides d’un dia, no s’han portat a terme les colònies als cursos que els corresponia fer-les.

"Ens agradaria saber per què no s’han tornat a recuperar les colònies, una activitat que les mestres de l’escola defensaven com una experiència enriquidora, positiva i molt necessària per als nens i nenes, davant dels pares en les reunions d’inici de curs. I una activitat sempre present en les informacions donades a les jornades de portes obertes durant el períodes de preinscripció a les famílies que hi assistien interessades per conèixer l’escola en sí i el seu tarannà.

"És pels motius exposats que demanem que es convoqui una reunió per aclarir quina serà la postura de l’escola davant aquesta situació i ens pugueu resoldre els dubtes que tinguem les famílies al respecte."

Oriol Homar ha dit...

Desde el principio os dijimos que ésta no es nuestra opinión, pero que haríamos de intermediarios. Insisto: las colonias es un tema de todo el colegio pero no implica que tengais razón. Siempre hemos defendido el derecho a ser escuchados y que hubiera sido mejor celebrar una reunión abierta a todas las familias para aclarar todos estos puntos. No ha sido así y nos hemos quejado en el Consell Escolar.

No entiendo algunas cosas que dices, Javier. De hecho, creo que te he dicho exactamente lo contrario. En fin, podría ser que me haya expresado mal. No, que yo sepa, los padres no pueden ir al Consell Escolar (no creo haberlo dicho nunca). No, a los padres no los convocamos a través del bloc o el tablero de anuncios (tampoco creo haberlo dicho nunca). Si lo habeis entendido así, quede claro que hay un malentendido.

Hoy hemos hablado con la directora: todavía podeis ir a su despacho a hablar del tema. No dice que no os vaya a recibir. A mí no me consta que se haya negado nunca.

Saludos

eva escuredo ha dit...

Oriol, no existió convocatoria general que es lo que pretendiamos para que las explicaciones llegaran a todos los padres de la misma manera que en su dia si hicieron cuando vincularon la desaparación de las colonias a la jornada intensiva. Cierto que no existia obligación por su parte, ni ánimo de dar explicaciones al respecto, ni efectuar esa convocatoria por ello se citó via mail a un padre a las 12 del mediodia con objeto de que la asistencia fuera todo lo contrario a masiva. Eso lo sabes bien. En fin, yo que he seguido el tema de cerca no comparto en absoluto tu redacción y siento que tu, como presidente del Ampa la hayas efectuado en los terminos que lo has hecho tan breve y sin apuntar lo necesario.

Meritxell Balanyà ha dit...

Em sembla que entre tots esteu embolicant la troca:
1) Amb l'escrit que vaig redactar jo mateixa, demanàvem una reunió per a que totes les famílies interessades poguessin rebre les explicacions pertinents de per què aquest curs no es fan colònies si el fet de deixar de fer-les va ser una reivindicació dels mestres en el moment en què es va suprimir la jornada continuada i ara que s'ha reestablert aquesta jornada no es tornen a fer. En cap moment diem que s'hagin de fer, ja sabem que no són obligatòries, però ja que a la resta d'escoles on es va prendre aquesta determinació, en recuperar la jornada intensiva s'han tornat a fer les colònies, senzillament demanàvem una explicació de per què la nostra escola no ha fet el mateix.
2)És cert que la direcció no s'ha negat a donar explicacions, però sempre a títol individual. El cert és que la nostra primera idea era demanar les explicacions a nivell particular, però en comentar-ho amb altra gent van voler afegir-se a la demanda i vam pensar que la millor manera de demanar-ho era mitjançant un escrit. Vam contemplar la possibilitat de recollir signatures demanant la reunió, però ens va semblar que era es podia interpretar com una actitud provocadora i podia generar malestar. Ara me n'adono que la via que vam seguir també s'ha interpretat molt malament, no m'hauria pensat mai que la resposta per part de la direcció hauria estat la que hem obtingut.Realment jo n'estic molt decebuda.
3)Vàrem signar la carta 6 famílies perquè vam pensar que no es podia presentar un escrit sense signatura, però em fa l'efecte que ja devia quedar palès que hi havia altra gent interessada en la reunió amb la tramesa d'e-mails que es van fer arribar a l'escola.
4)És cert que el president de l'AMPA em va fer arribar la convocatòria feta des de la direcció de l'escola. Una convocatòria feta amb molt mala intenció, amb poc temps d'antelació i a una hora gens raonable com perquè les famílies hi poguessin assistir. I de fet, així mateix ho va manifestar el mateix president de l'AMPA en el correu en el qual m'adjuntava la convocatòria i l'ordre del dia. En aquell moment vam plantejar-nos de fer una crida per demanar la reunió a una hora més adequada per a les famílies, però no vam voler passar per davant del president de l'AMPA qui ens va manifestar que parlaria amb la directora per canviar la data de la reunió. No vam fer cap convocatòria perquè esperàvem una rectificació per part de la direcció de l'escola, i no només no hem tingut cap resposta a aquesta petició sinó que a sobre hem de veure publicat que es va convocar una reunió i cap família no hi va assistir. Senzillament una vergonya!
Jo no donaré més voltes al tema, però per desgràcia, d'aquesta experiència en trec dues conclusions: la primera que aquesta escola que sempre he defensat a tot arreu i de la qual sempre me n'he sentit orgullosa, ja no em fa sentir així i em fa plantejar si serà l'escola on portaré el meu fill petit i la segona, que si un dia he de fer alguna gestió no la faré mitjançant l'Ampa o si més no,mentre hi hagi el president que hi ha.

AFA Salvador Espriu ha dit...

Sembla que sí, que la troca s'ha embolicat molt:

1) L'anul·ació de les colònies era una mesura de pressió en contra de les retallades a l'escola pública, ja en època d'Ernest Maragall com a conseller d'Educació. La gota que va fer vessar el got va ser l'eliminació general de la jornada intensiva. El punt culminant, no la causa. Així ho van expressar les mestres a les reunions de classe i així en vam deixar constància al número 16 de L'Espriuenc, juny de 2010. El podeu consultar a través del bloc. Sempre he(m) pensat que la gent va entendre malament aquesta explicació i per això hem insistit en una nova explicació, que mai fa mal. Ens hem esforçat en demanar això, una resposta a la vostra petició. És el que ens sembla adequat i recomanable en les relacions mestres-famílies.

2) També n'estem decebuts per aquesta resposta. Ho hem fet constar en el Consell Escolar i verbalment.

3) No en sé res d'altres persones que hagin pogut adreçar-se a l'escola via e-mail demanant una assemblea (personalment crec que amb una reunió amb la direcció n'hi havia prou). Sí em consta en canvi una altra crida de protesta.

4) Admesa la convocatòria de la reunió, coincideixo que estava feta amb poc temps i no era en l'horari demanat. Així ho hem fet constar al Consell Escolar i hem fet constar una queixa.

Respecte a l'article de L'Espriuenc núm 21., crec que potser hagués fet més justícia als fets redactar-ho de la següent manera:

"El Consell Escolar també va anunciar que el curs vinent no es faran colònies pels mateixos motius esgrimits fins ara: falta de regulació, no obligatorietat i condicions cada cop més difícils per poder-les organitzar.
Un grup de famílies va demanar una assemblea, en horari extraescolar, per parlar d’aquest tema amb mestres i direcció. Es va convocar una reunió per al 9 de juny a les 12:30, tot i que no era l'horari demanat. No s’hi va presentar cap família."

Voleu que es faci constar aquesta rectificació?

Em sap greu que ho vegis d'aquesta manera. Cadascú és lliure de fer el que li sembli correcte. Personalment penso que una escola no només són les colònies. També és l'ambient que s'hi viu, la feina que s'hi fa, els esforços que se li dediquen, la relació amb les famílies, les activitats que s'hi desenvolupen... Les colònies es poden fer, les podem organitzar les famílies. No hi ha cap impediment. De fet, els dos últims anys, 6è ho ha fet d'aquesta manera i el claustre no hi ha posat cap objecció, no han costat més i han comptat amb més participació.

El president, que sóc jo, només és el cap visible d'una Junta formada per vuit persones. I en aquest tema les vuit pensen de manera semblant, no igual, sí similar. Fem la feina en equip, no de manera presidencial.