Paraula incomplerta, autoritat en entredit.
Hi ha hagut novetats al Passeig de Sant Joan. Per una part és positiu que l’administració reaccioni i la maquinària es mogui. D’altra banda, si es mou de manera erràtica o incongruent, al ciutadà li queda la sensació d’inseguretat, indefensió o fins i tot de parcialitat en les accions de qui ha de vetllar pels interessos de tothom.
Divendres hi va haver un nou canvi en l’ordenament de l’estacionament al damunt del Passeig de Sant Joan. Es va delimitar una zona d’aparcament autoritzat al principi del carrer, tocant al polígon industrial i a les obres, però es tracta d’una àrea molt més petita del que el regidor Xavier Alegre havia comunicat al Consell Escolar del Salvador Espriu. No és competència seva, sinó de la Rosa Mª Martí, però així ho va fer saber públicament. La zona marcada amb uns pilons de plàstic el divendres passat representa menys de la meitat del que s’havia dit i ofereix lloc per a 10-12 cotxes únicament, quan abans hi havia 150 places al carrer Anselm Clavé. ¿Aquest canvi de postura és una reacció a les queixes de dilluns passat, en què els cotxes van aparcar lliurement davant de la porta de l’escola durant tot el matí? Com a mínim, ahir durant tot el matí hi havia un agent informant d'aquests canvis.
Aquesta sensació de manca de rumb i unilateralisme es va acabar d'arrodonir divendres passat. Si dilluns es van fer ulls grossos, divendres a la tarda la policia ja estava multant els cotxes mal aparcats, quan la senyalització només feia unes hores que havia estat col•locada. A més a més hi havia l'entrega de premis del concurs literari, al qual estaven convidades les famílies de l'escola i, per tant, hi havia més vehicles de l'habitual.
Està bé que s’intenti recuperar l’autoritat pública de la policia, però això s’aconsegueix quan s’aplica sempre un mateix criteri, no la discrecionalitat. Aquest matí es repetia la mateixa escena. I els dilluns la situació de mancar d’aparcament és molt pitjor a causa del ‘mercadillo’. Si no hi ha una mínima comunicació amb els afectats, aquests acaben quedant-se amb el sentiment de desafecció.
Ja sabem que quan s’han de realitzar grans obres públiques els ciutadans han d’assumir limitacions i molèsties, de reducció de mobilitat, supressió de places d’aparcament, pols, sorolls, trànsit de camions... però també és un deure de l’administració intentar compensar-ho en la mesura del possible. ¿S’ha contemplat realment alguna solució, ni que sigui parcial, a la falta de llocs per aparcar a la zona d’Anselm Clavé? Cal fer totes les obres de la ciutat a la vegada? S’ha consultat amb els afectats i s’han escoltat les seves opinions? S'ha aixecat tota la zona on abans es podia aparcar d'Anselm Clavé però no s'hi està treballant. No es podia haver endarrerit el tancament d'aquesta àrea fins al moment estrictament necessari per a les obres?
2 comentaris:
Aparcar en aquesta zona s'ha convertit en una missió impossible. Em sembla bé donar més espai als peatons però la realitat és que cada vegada hi ha més cotxes. Per reduir els aparcaments cal reduir els cotxes i per això cal una xarxa de transport públic molt més eficaç que la que existeix.
Aquesta situació es pensa millorar després de les obres?
Des de fa setmanes alguns pares i mares ens hem queixat dels problemes que causen les obres del carrer Anselm Clavé durant les arribades i sortides dels autocars: tant pel que fa als dies de piscina com a les excursions.
Hem demanat que s’habiliti, com en altres escoles, un lloc per als autocars i que els nens i nenes pugin accedir-hi sense el perill de creuar pels carres afectats per les obres i pujar a l’autocar en condicions de seguretat pèssimes. Per evitar aquests problemes que poden comportar accidents, s’ha demanat un lloc reservat pels autocars al davant d’hisenda. Com sempre els temes de seguretat els últims i encara no tenim resposta.
L’escola és la primera que hauria de prendre part.
Publica un comentari a l'entrada