29/4/13

De la manifestació a la vaga

Mobilització de tot el sector públic

Milers de persones es van manifestar ahir a Barcelona contra les retallades en els serveis públics. La convocatòria es va organitzar en tres blocs amb tres recorreguts diferents (treballadors del sector públic, sanitat i educació) que després es van unir en un de sol, convocats unitàriament per sindicats, associacions i plataformes ciutadanes. Sota el lema 'Parem aquests pressupostos antisocials', 80.000 persones segons els organitzadors van recórrer de la Plaça Catalunya fins a Correus, omplint de banda a banda la Via Laietana.

Els treballadors de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que abasta a TV3 i Catalunya Ràdio s'hi van afegir per protestar per l'estisorada del 17% que es planteja per a aquest any.



Vaga prevista per al 9 de maig

A tot això, el sector de l'educació pública està preparant una vaga per al dia 9 de maig, que compta amb el suport de sindicats de mestres, sindicats de classe, sindicats d'estudiants, famílies, i en tots els trams educatius: universitari, secundària, primària, formació professional, escola bressol, escoles d'adults.

Recentement, la consellera Irene Rigau ha demanat el ministre Wert que "es torni a plantejar la llei des de zero" arrel del dictamen del Consell d'Estat que defensava inconstitucional fer que la Generalitat pagui els costos d'una escola privada si una família demana l'escolarització en castellà i no n'hi ha cap de pública que la pugui oferir. No es tracta de tornar a començar de zero: que se la tregui del cap. No es pot negociar amb algú tan extremista, radical i fora de la realitat, que proposa tornar a l'escola franquista dels anys seixanta. No podem ni volem fer un pas enrere de 50 anys!!

Principals punts conflictius de la LOMCE:
  • La LOMCE posa en qüestió la universalitat del dret a l’educació rebaixant la responsabilitat dels poders públics perquè aquest dret estigui garantit. 
  • No defensa l’educació en els valors comuns d’una societat democràtica marcant una diferenciació escolar de l’alumnat que cursa religió i el que cursa una assignatura alternativa.
  • Promou la segregació escolar de l’alumnat per nivell adquisitiu, la segregació per sexe, per religió, per rendiment escolar... i també, mitjançant una normativa d’admissió d’alumnes, atorga potestat a les direccions dels centres per seleccionar l’alumnat.
  • Minimitza la participació de la comunitat educativa malgrat que és imprescindible per elaborar un projecte educatiu concret a cada centre o grup de centres. Ignora les directives europees, usurpa competències al govern de Catalunya, anul·la la capacitat d’intervenció dels municipis.
  • L’aplicació de la LOMCE suposaria una fractura social i la pèrdua cultural en permetre escoles amb llengües vehiculars diferents, o en reduir el pes de la llengua i la cultura catalanes en el sistema educatiu. 
  • La LOMCE no avança ni en la formació docent, ni en la promoció de la investigació, ni la transferència de coneixement ni la innovació.