23/11/09

Alternatives als continguts digitals



No tot està escrit, hi ha alternatives.

L'arribada dels ordinadors personals i els continguts digitals a les aules podria convertir-se en un 'cafè per a tothom', amb la substitució dels llibres i la classe tradicional per una nova metodologia generalitzada. I això podria significar tornar a generalitzar avantatges i mancances o defectes.

Alguns instituts catalans estan explorant altres fòrmules que suposin un veritable pas endavant en la renovació dels mètodes d'aprenentatge. Les noves tecnologies no impliquen que tots els centres hagin de fer el mateix, sinó que obren un munt de possibilitats que cada escola, cada institut pot adaptar a la seva realitat, a les necessitats dels seus alumnes.

Fer-ho implicarà atenció, dedicació i esforços als mestres. Ara caldria que el Departament recolzi aquest canvi de debò, amb mesures que els facin recuperar la il·lusió i l'empenta, que els proporcioni formació i suport tècnic i no només decrets i mesures que serveixen per omplir espai als mitjans de comunicació i poca cosa més.

Més informació a: IES Sant Just Desvern, IES Badalona IX, Projecte 1x1 Generalitat.

Continguts digitals: Digital text, entrevista Ramon Barlam.

Tutorial: què és un llibre electrònic?